Elke dag opnieuw worden er een kleine vier miljard zoekopdrachten ingetypt. Daar zitten voor bedrijven en instellingen potentiële klanten achter een toetsenbord op zoek naar het juiste product of dienstverlening. Of het nu gaat om het afsluiten van een abonnement, het bevestigend antwoord op de vraag of je een nieuwsbrief wilt ontvangen, een artikel wilt aanschaffen of donateur van een goed doel wilt worden. Een goede adwords google partner brengt ze voor jou in beeld. Weten waar je doelgroep zit en hoe het zit met hun daadwerkelijke positieve reacties op je vraag is van cruciaal belang voor een bedrijf dat verder wil.
Gewenst gedrag
Bezoekers naar je website lokken is een vak apart. En in deze wereld van een overvloed aan websites en online shops is dat al een huzarenklus. De concurrent heeft hetzelfde doel. Je verleiden tot het kopen van je product. Maar niet elke bezoeker of muisklik leidt tot een aankoop. Bij google adverteren gaat het om de kwaliteit, lees bereidheid tot aankopen, van de klant. Een erkend seo bureau helpt je om deze data in kaart te brengen en zo zicht te krijgen en houden op je vermeende consumenten. Niks zo belangrijk voor een bedrijf om te weten wie je klanten zijn en wat ze van je willen. Dan pas kun je flexibel inspelen op nieuwe trends.
Muisklikken vertalen naar verkoopcijfers
Verkoop op internet gaat meestal via Google. Drie kwart van de ingegeven zoekwoorden vinden een weg naar de Google zoekmachine. Dagelijks zo’n 3 miljoen keer. Wereldwijd. Het bereik is enorm en de concurrentie dito. Om goed te scoren gaat je zoekterm meestal langs deze wereldberoemde zoekmachine. Zijn kracht is geroemd en gevreesd. Een goede social media marketeer weet in deze wereld de weg. Of roept op dit gebied de hulp in van een professioneel bureau. Want zogezegd; geroemd en gevreesd.